Gizli Pornografi

Nizamettin  Baraçkılıç
16.4.2016

Kur’an, insanları ahlaki sınırlar ve değerlere daha çocukluktan itibaren yönlendirmeye başlar.

Müminler! Elinizin altındaki esirler ile “henüz erginlik çağına girmemiş çocuklarınız üç vakitte; sabah namazından önce, öğlen dinlenmesinde elbisenizi çıkarınca, bir de yatsı namazından sonra yanınıza girerken sizden izin istesinler.  Bunlar sizin çıplak olabileceğiniz üç vaktidir.” Bunların dışında size de onlara da bir günah yoktur.” (Nur, 24/58)

Çocuklarınız erginlik çağına varınca kendilerinden öncekiler nasıl (her zaman ) izin istiyorlarsa onlarda izin istesinler. Allah size ayetlerini böyle açıklar. Allah bilir, doğru karar verir. (Nur, 24/59)

Evrensel ahlak ilkelerine sahip çıkmak her bireyin sorumlu olduğu bir görevdir.

“Erkek olsun kadın olsun, kim mümin olarak güzel işler yaparsa, elbette ona güzel bir hayat yaşatacak ve onları işledikleri en güzel işleri esas alarak ödüllendirecek, kötülüklerini bağışlayacağız.” (Nahl, 16/97)

Zikir:  Ragıb el-İsfahânî, Müfredât’ın da “Zikr” kelimesini şöyle açıklamıştır: “kafaya yerleştirilip kullanıma hazır tutulan bilgidir. Onu akla ve dile getirmeye de zikir denir.”

Zikir tabiattan da elde edilebilir, Kur’an’dan da toplumun oluşturduğu doğru etkenlerden de.

Allah’u Teala Kur’an’ı kerim’e  “o zikir” der.

O Zikri (Kitabı) sana Biz indirdik Biz. Onu koruyacak olan da Biziz. (Hicr, 15/9)

 O’nun doğru ve evrensel bilgi olduğunu ise şöyle açıklar:

Size de bir Kitap indirdik; şeref ve itibarınız ondadır. Aklınızı kullanmaz mısınız? (Embiya, 21/10)

İşte o Kitapbudur:  içinde şüpheye yer yoktur. Müttakîlere (kendini bozmayanlara) rehberdir. (Bakara, 2/2)

Halkımız bir dönem:  Diyanet işlerine soru olarak gelen “baba evladına şehvet duyar mı”? sorusunun mezhepsel cevapları ile irkilmişti.

Mezhepsel Tezlerin Kur’an’dan önce/önüne bir set gibi getirilip "bakın işte size İslam dini" denmesi ne Müslümanları ne de Kur’an’ı bağlar niteliktedir.

Bu Maruf (Kur’an’ın emrettiği) dışı ilişkilerin sadece günümüzün değil her dönemin sorunu olduğunu bize gösteriyor.

Peki, daha o zamanlar sadece şehvet duymanın günahını tartışan sistem

Bugünlerde:

Kendi evladına tecavüz, ondan çocuk sahibi olan ebeveynler!

Oğlu ile yatan anneler!

Kendi kız kardeşi ile yatan ve hatta bu ahlaksızlığa arkadaşlarını da alet eden erkek kardeşlerin” haberleri ile yankılanmaktadır.

Sınırlandırmaları bu kadarla bırakmak istemiyorum!

Biraz sinirlerimizi zorlamam gerekecek! Ve hatta zıplatmam…

Bir sorunu görmememiz, onun var olmadığı anlamına gelmez!

Bu işi Dindarlar ya da din ile alakası olmayanlar yapıyor kefesi de tutamayız. Bu işler yapılıyor ve yapılmaya devam ediliyor.

En ahlaksız kimler tartışmasından daha ziyade bu ahlak dışılığı tetikleyen etkenleri tartışmamız gerek!

Akılda sürekli kullanılan bilgi Kur’an merkezli olursa hem birey olarak hem de toplum olarak doğru bir hayat yaşamanızı sağlar.

Eğer gayri ahlaki öğelerle zihninizi sürekli meşgul ederseniz bunun neticeleri hem sizi hem yaşadığınız toplumu etkiler.

Kalabalık toplumlarda yayılma kuralı vardır. Sizde olan ne ise çevrenize de bunu yayarsınız.

Bir şeyi nereden öğreniyorsanız o’nun verdiği yönlendirme ile hareket edersiniz. Öğrenmekte sınır yoktur. Ama uygulamada sosyal ve ahlaki ahlaki sınırlar vardır.

İnsanlığın üzerine kara bulut gibi çöken bu ahlaki yırtılmalara nede olan yanlış bilgi kaynaklarından bir tanesine değinmek isterim.

Porno sektörünü oluşturan kollardan biri de yazılı hafıza’dır.

Bu hafıza “ Sex hikâyeleri” başlığında büyük bir yer kaplar.

Bu başlık altında en katlanılamaz yazılar mevcuttur.

Özür dileyerek yazıyorum ama yüzleşmek adına bu başlıkları görmenizi istiyorum.

Anne oğul, Anne baba evlatlar, Teyze dayılar ile ilişkiler, (ensest)

Ve biraz daha zorlayalım sinirlerinizi,

Küçük çocuklarla,

Hayvanlarla,

Tecavüz,

Öğrenim durumlarına göre,

Toplu taşıma,

Din’i inançlar başlığı altında bile hikâyeler mevcut.

Yazılı hikâyelerin görsel pornografi’den daha etkili olduğu bir durum vardır. Bu yadırganamaz bir etki yaratır.

Video çekimlerinde şahıslar, kimliklerini ve aile içi ilişkilerini ispatlayacak belge doküman sunmadıkları/sunamadıkları için kişilerin aile içi bağları bilinemez.

 Yazılı hikâyelerde “Bu olay gerçektir”  “Başımdan geçen bir hikâyeyi paylaşmak istiyorum” dediği andan itibaren ahlak dışı fikirlerini afişe edebilme/ zihinlerde canlandırma olanağı sağlar.

Bir başka fark ise yazılı olayların başına “Fantezi” kelimesi geldiği andan itibaren bunun gerçek olma veya kurgu olması okuyucunun kendi tezahürüne bırakılır ve yasal izlekten kurtulmaya çalışırlar.

Bu tarz siteler görsel öğe taşımadıkları için ebeveynlerin fark etmeleri de kolay olmaz.

Bu Münker’dir.

Münker : Aklın ve dinin çirkin gördüğü şey demektir.

Münker  ile vakit geçirilmeye başlandığı andan itibaren

- Onlar yapabiliyor ise normaldir.

- O yapıyor ve kızmıyorlar ise bana da kızmazlar”

- O’nun ailesi yaptı ise bende yapabilirim” düşüncesi ile kalpte yani bir yapı oluşur.

Allah’u Teala kur’an’ı kerimde Münafıkların dönüşüm sürecini bize anlatırken ruh hallerini de şöyle açıklar:

Kötü olan, önce inanmaları sonra ayetleri görmezlikten gelmeleridir. Ardından kalpleri üzerinde yeni bir yapı oluşur; artık (ne hale geldiklerini) anlamazlar.

(Münafıkun, 63/3)

Okunan hikâyelerde şahıslar bu olayı ne kadar normal ve yapılabilir karşılıyor ise,  kendisinde oluşan bu yeni yapı her şey’i olağan ve yapılabilir hale getirir.

Bu işin farkındalığı: Gazete manşetlerine veya aile içinde bu durumun fark edilip infaz’a dönüşene kadar devam ettiriliyor.

Münker yanlış zihin yapısına, yanlış zihin yapısı da yanlış eylemlere sürükler. İnsi şeytanların katkılarından sonra cinni şeytanların vesveseleri de durumu hoş güzel göstermeye başlar.

İşin ahlaki, vicdani, Rahmani boyutu görmezden gelinerek anlık zevkin iştah kabartıcılığına dikkat çekilir.

“ve yapmakta olduklarını Şeytan onlara güzel gösterdi. (En’am 6/43)

“Şeytan, yaptıklarını süslü göstermiş ve onları yoldan çıkarmıştı. (Ankebut 29/38)

Tallahi senden önceki topluluklara da elçiler gönderdik. Şeytan onlara, yaptıkları işi süslü gösterdi. O, bugün de onların dostudur. Onlar için can yakan bir azap vardır. (Nahl, 16/63)

Her bireyin şimdilerde kullandığı bir iki sosyal medyayı da anmadan geçmeyelim.

Facebook : Bu tarz  sayfalar şikayet edilip kapatıldığı için bu tarz şeyler çok az var.

Twitter - Tumblr:  Bu konuda çok fazla serbestlik barındırıyor. Porno sektörünün ve pornografi ile uğraşan kişilerin çok rahat erişebileceği video ve resimler mevcut.

Kendi siteleri ülkeler tarafından erişime kapatıldığından bu ağlar üzerinden daha rahat hareket etme olanağı buluyorlar.

Ailenizde bu tür sosyal siteleri kullanan bireyleriniz varsa dikkatli olmanızı ve önlem almanızı tavsiye ederim.

Yazı uzun olduğu için Rahmanın şu uyarısı ile son vermek istiyorum. Bir daha ki yazı da nasip olursa konuyu devam ettireceğim.

De ki: “ Sahibi Rabbim sadece şunları haram etti: “İster açık, ister gizli olsun, her türlü fuhuş ,ism (bu kitapta anlatılan günahlar) , haksız saldırı, Allah’ın hakkında bir belge indirmediği şeyi ona şirk koşmanız ve Allah hakkında bilmediğinizi söylemeniz.”  (Araf 7,33)

Selam ve dua ile…

Nizamettin Baraçkılıç

 

 

 




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.