TARİKATLARIN KADIN EVLERİ

Nizamettin  Baraçkılıç
29.11.2016

Evlerimiz; İsteyen dilediği gibi giremediği, yakın akraba dâhil bir erkeğin girmesi için gerekli bir kısım şartların uygulandığı alanlardır. (Evin erkeğinin evde olması vs.)

Allah’u Teâlâ kişisel mahremiyet alanları için bizi şu şekilde uyarır:

Müminler! Kendi evlerinizden başka evlere, kendinizi tanıtıp izin almadan ve orada olanlara selam vermeden girmeyin. Bilgilerinizi kullanırsanız sizin için iyi olan budur. (Nur,24/27)

Türkiye de gelenekselleşmiş din algısı siyaseten koruma altına alındığı için İnsanların çoğu Tebliğ/Cehd/Gayret konusunda elden ayaktan kesilmişlerdir.

İmamlarımız da kendi görev sınırlarını ezandan ezana namaz, Haftada bir hutbe arasına sıkıştırıp halkı ıslah çabasından geri durmaktadırlar.

Durmasalar da bir şey fark etmez. İnsanlara ayet okuyup kafalarını çalıştırmanız Diyanet’in hoşuna gitmezse sizi görevinizden azledebilir yâda günümüzün Fizan’ı neresi ise oraya sürebilirler.[1]

Tarikatlar ise insanların ıslahından çok tarikata adam kazandırma yarışına girmişlerdir. Mafya vari alan savaşı verirler. Ne kadar çok mürit o kadar saltanat demektir. Sokaktaki çocukları toplayıp tarikata alt yapı olarak hazırlarlar. Bu çocuklar onlar için geleceğe yatırım ($) demektir. Ama bu çocukların evdeki aile bireylerine etkisi fazla olamadığından evlere sızmanın bir yöntemini geliştirmişlerdir.

Kadınlar!

Kadınlar kendi aralarında daha rahat olurlar. Birbirlerine gidip gelme konusunda bir sıkıntı yaşamazlar.

Tarikatlar bu durumu kendi lehlerine kullanmak için tarikat Müridelerinden yararlanırlar. Oturdukları mahallelerde görevlerini yürütürler.

Bu işleyiş genelde 2 türlüdür.

1. “Hoca Müride” sistemidir: Tarikat kurslarından veya Tarikat içi eğitim sisteminden geçmiştir. Oturduğu mahalledeki evini bu işler için kullanır. Çocuklara ve kadınlara Kur’an’ı Arapça okuma/öğretme dersleri verir. Hanımların arasında olmasına rağmen takvalı görünmek için gelen gelen misairlerin yanına özel kıyafetlerle çıkar ama yüzü görünür. Kur’an diye çağırdığı kişileri kendilerine alıştırdıkça, tarikat akidelerini “İslam diyerek” aşılamaya başlar.

Tarikata girme potansiyelinde olduğunu gördüğü kişiye zamanla tespih/vird dersleri verir.

Bunlardan geçen kişileri rabıta ve Şeyhe bağlılık sürecine sokar.

Daha sonra bu kişilerden kocalarını da Allah yolu dedikleri Tarikata girmeleri için ikna etmeleri istenir.

2. ”Davetçi Müride” sistemidir. Bu kişi halkın içerisinden birisidir. Her gittiği ortamda tarikatını öven ve şeyhinin

- “Allah’a o kadar bağlıdır ki”

- “Bir gün şeyhimiz şu kerameti gösterdi ” hikâyelerinin taşıyıcısıdır. Cuma’lık denilen kadınların haftalık buluşmalarında Yasin-Tebareke okur. Israrcı olmaz ama korku ağırlıklı konuşur. Heveslendirme  ve merak ettirme taktiği ile çalışır.

Peki tarikatlar için kadınlar neden bu kadar önemli?

- Kadın: Bir aile’yi Tarikata bağlamanın kilit noktasıdır.

Kadının Tarikat evlerinde aldığı eğitim kocanın da hoşuna gitmeye başlar. Karısı dönüşüm geçirmiştir. Evde kocasına hizmeti Allah’a hizmet ile eş gören bir eşi vardır artık. Her söylediğini dinleyen, Muhalefet etmeyen, Kocasının vurup kırmalarına sabreden ve (Tarikat akidelerini) Allah’ın emri sayan eş modeli...

Kadın bu tavırları ile kocasını da etki altına alır. Zamanla kadının kocasına verdiği telkinler ve tarikat konusundaki teşvikleri kocayı da Tarikata bağlar. Çocuğu?! zaten elinin altındadır.

Tarikatların aileleri ele geçirmede kullandıkları en önemli silahlardan birisi bu yöntemdir.

Bu ağ o kadar gelişmiştir ki; Her ilin her ilçesinde, her ilçenin her beldesinde, her beldenin her mahallesinde varlardır.

Bu sistemi Türkiye deki Tarikat/Cemaate sayısı ile çarpın, her mahallede o kadar Tarikat evi var demektir.

Bu sistem denetime de tabi değildir.

Kullanılmaya müsaittir ve daha önceleri kullanılmıştır da[2]

Süleymancılar, İsmailağacılar, Menzilciler, Fetöcüler, Nurcular vb. bu sistem üzerinden ağlarını genişletirler.

Kadınların, Devlet başkanına dahil muhalefet edebildiği Kur’an’i sistemden;  

Ey Nebi! Mümin kadınlar sana bağlanmak (biat) için geldiklerinde, hiçbir şeyi Allah'a ortak koşmamaları, hırsızlık yapmamaları, zina etmemeleri, çocuklarını öldürmemeleri, başkasından kazandıkları çocuğu yalan dolan ile kocalarına mal etmemeleri ve marufta sana isyan etmemeleri şartı ile onların bağlılıklarını kabul et. Allah'tan onların durumlarının düzeltilmesini bağışlanmasını dile. Çünkü Allah bağışlar, ikrâmı boldur. (Mümtahine,60/12)

(Yöneticilerin sadece doğru kararlarına itaat yükümlüğü var, yanlış kararlarda itaat edilmez.)

”Kadınların camiye gelmelerini dahi fitne sayan, Erkeğe itaat Allah’a itaattir vb. söylemlerle kişilikleri yıpranan, sistemden dışlanan kadınlar cami’ye ve sisteme adapte edilmedikçe bu sömürü devam edecektir.

Yazıma Erkek ve Kadının ortak sorumluluklarını belirten bir iki ayetle son vermek istiyorum:

İnanıp güvenen (mümin) erkeklerle

inanıp güvenen (mümin) kadınlardan her biri diğerinin yakın dostudur (velisidir).

Marufa (Kur’an ölçülerine) uygun olanı ister, münkere (Kur’an ölçülerine uymayana) engel olurlar.

Namazı tam kılar, zekâtı verirler.

Allah’a ve Elçisine de boyun eğerler. Allah, işte bunlara ikramda bulunacaktır. Allah güçlüdür, doğru kararlar verir.

(Tevbe, 9/31)

Allah’a teslim olan erkekler ile

Allah’a teslim olan kadınlar,

inanan erkeklerle

inanan kadınlar,

samimiyetle boyun eğen erkeklerle

samimiyetle boyun eğen kadınlar,

özü sözü bir olan erkeklerle özü sözü bir olan kadınlar,

sabırlı erkeklerle

sabırlı kadınlar,

gönülden bağlı erkeklerle

gönülden bağlı kadınlar,

zekat ve sadaka veren erkeklerle

zekat ve sadaka veren kadınlar,

oruç tutan erkeklerle

oruç tutan kadınlar,

edep yerlerini koruyan erkeklerle

edep yerlerini koruyan kadınlar,

 Allah'ı çokça hatırlayan erkeklerle

onu hatırlayan kadınlar;

işte Allah, bütün bunlar için bağışlanma ve büyük bir karşılık hazırlamıştır.

(ahzab,33/35)

Selam ve Dua ile…

Orada kimseyi bulamazsanız izin verilinceye kadar içeri girmeyin. Size geri dönün denirse dönün. Sizin için nezih olan budur. Allah ne yaptığınızı bilir.

[1] (bkz: Abdülaziz Bayındır hoca vb. hocaların diyanet tarafından camilerde namaz kıldırmak ve hutbe okumalarının yasaklanması vb.)

[2] Bkz: Fetö/PDY

Nizamettin Baraçkılıç




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.